Tree of Savior Forum

[Migration Poll] South American Players Assemble

  1. Nós poderemos ter a chance de testar o ping/latência do novo servidor?
    Sim, será possível ainda esta semana, antes do fim do prazo para transferência.

  2. Se eu não realizar a transferência agora, poderei realizar no futuro?
    Não há novidades, apenas especulações.

  3. Poderei jogar em outros servidores e comprar TP?
    Sim será possível, mas o TP e itens será preso nestes servidores.

  4. O preço dos itens no jogo, TP e outros acessórios serão os mesmos dos demais servidores?
    Sim, dentro do jogo será os mesmos valores. Na vida real não, os preços serão regionalizados.

  5. O servidor da LUG será separado do SA - Steam? Neste caso haverá possibilidade de transferência entre LUG e SA - Steam?
    Sim o servidor da LUG será separado. Não será possível transferir entre LUG e SA.

  6. Podemos ter um número estimado dos jogadores da SA que jogam agora?
    Não, mas existem programas para ver quantas pessoas do pais estão jogando determinado jogo na steam.

2 Likes

Dá a entender que é não para ambas as perguntas, quando na verdade a primeira pergunta é sim.

obrigado Daniel, já arrumei.

1 Like

I used the informacion on Steam Spy of today 27/04/2016, and this is what i got about the number of players, for those who are wondering like me.

@toledo_lucas1990 ty for the translation.

Ese es mi motivo para quedarme en orsha xD
si va a ser server BR prefiero el ingles ;-;

Osea los brasileros tambien pueden hablar en ingles y va a haber muchisimo menos ping, realmente no comparto esa opinion de “Oh no brasileros esto es injugable” como si el resto de las comunidades fueran la imagen de jesus en comportamiento :stuck_out_tongue:

1 Like

Like i said . If you talk in english i will be glad to answer back.

Even if spanish will be a minority community at the server will still be able to create guilds and play.

STAFF_Ines3h
Hello, I just came to say that we’re preparing the ping test for the SA server and it should be ready soon (before the application period ends, of course). Just keep an eye out for the announcement.
Also, just to avoid any confusion, the SA server we’re preparing for Steam is separate and independent from the BR server we’re preparing for LUG.

Yes, there will be two servers, one for br, and other for sa

Readi this, pls is about the SA server, aparently only one server now, pls correct me @STAFF_Ines.

i don’t know, if this announcement is previous to the new SA server. i think so

is it, is from 10 days ago.

This post was flagged by the community and is temporarily hidden.

1 Like

About the language, I agree we could all speak English, that’s how it works in more mature latin communities. Unfortunately I don’t expect this here :frowning:

Hello, the SA server will open on weekly maintenance next week? I could not find this information.
Thank you

Olá, o servidor SA abrirá na manutenção semanal da próxima semana? Não consegui achar essa informação.
Obrigado

First the only countries with better ping are: Brazil, Argentina, Uruguay, Paraguay and Chile. (Don’t know if bolivia people pay or something) Very few Uruguay people do also.

So isn’t really a SA server in “ping terms”.

Also population terms, most Hispanic players wont go to SA server because of the first point, so 90% will be just a BR server.

Most of Latin America people don’t want to go there, including some of those who could get better ping.

If that’s so then put ip block for Brazil on the SA server because most brazilians want to go SA instead of LUG.

No entendes. Tu idioma es español, tu cultura es latina-hispanica, es distinto de los brasileros todo. Para muchos el ping no es mejor, para la moayoria no hay mejora. Y el server va ser 90% BR, osea un server BR, no sudaca ni latino, BR.

Entonces razonablemente mucha gente no quiere jugar en un server BR, quiere jugar uno internacional donde hay americanos, latinos, chinos, suecos, no importa, pero ya conoce ese mundo y les mas comodo, ademas que habra mas latinos hispano hablantes.

Hay un problema con los br? NO, mi novia es br y siempre digo que ellos son mejor gente que lo de mi pais, pero no fui a brazil, y si pago y juego algo que me gusta prefiero que sea en donde me siento mas como, esto no es racismo como dicen algunos.

Para mi la gente del server da igual, sencillamente quiero un server activo con un buen ping y con precios que yo pueda afrontar, si son brazileros, chinos, canadienses o alemanes me da igual.

I just test the ping and my result was 200 ms :frowning:, from Santiago.
Any way, the sa server will be attested of BR as you say.

Lamentablemente para algunos, casi nadie, primero hay una decision clara de la mayoria de no querer ir a un server BR, segundo hay una logica general que los servidores son por regiones por que la gente de las distintas regiones tiene distintas caracteristicas culturales.

En todo caso si no hay dudas y alguien tiene decidido ir al server SA sin problema, bueno, que lo haga y listo, como van a hacer los brasileños.