Translated archer rebalance, nak muay, and the healing changes. I also quickly typed the original text for most skills if you need to check it yourself. Please excuse typo.
Healing rework<<< click
Healing no longer scales on % of max HP.
New Healing formula: Heal = (Healing Power x Skill Healing% scaling) + Bonus heal.
New F1 status added to characters ‘Healing Power’.
Healing Power scales with SPR:INT with a 2:1 ratio.
New Healing Power option added to equipment (identify), (new)boss cards, consumables.
Example: 1000 Healing Power with a 350% Skill Healing% scaling = 3500 HP healed.
Nak Muay<<<
New Skill - Muay Thai
This new skill: each time you use a Nak Muay skill, all Nak Muay Skill cooldowns are reduced by 1 second. The cooldown reduction does not work with basic attacks. (and cooldown reduction does not affect the Muay Thai skill)
(낙무아이 스킬의 재사용 대기시간을 감소시키는 신규 스킬이 추가됩니다. Muay Thai를 사용하면 낙무아이 스킬을 사용할 때마다 낙무아이 스킬의 재사용 대기시간이 1초씩 감소하는 버프를 겁니다. 기본 공격은 재사용 대기시간을 감소시키지 않습니다. (무아이타이 스킬은 적용되지 않습니다).밸런스 패치 시점에 NakMuay 해금의 조건 함께 왼화됩니다. )
Ranger rebalance <<click
Steady aim duration buffed to 300 seconds. (지속시간이 300초로 변경되며, 미사일 대미지 증가량이 스킬레벨 +5%에서 스킬레벨%로 조정됩니다.)
Steady aim’s increase for [missile] damage changed from (skill level +5)% to (skill level)%.
Two new attributes are added for steady aim:
Ranger2 steady aim: bow attribute increases the [missile] damage boosting effect of steady aim by 50% when using a two-handed bow.
Example: steady aim level 15 provides a 15% [missile] damage increase normally, and with the new circle 2 attribute this effect is boosted to 22.5% [missile] damage increase. (시규 특성 2종이 추가됩니다. 2서클 특성 스테디 에임:양손활 익히면 스테디 에임에 의해 증가되는 미상일 대미지의 증가랭이 50% 향상됩니다. Steady Aim 15레벨의 경우 미사일 대미지가 15% 증가하지만 이 특성을 익히면 22.5%가 증가하게 되니디.)
Ranger 3 steady aim: professional ranger attribute increases ranger-skill damage by 50% during the steady aim buff. (3서클 특성의 steady aim:프로 레인저를 익히면 모든 레인저 skill의 대미지가 50% 증가합니다. )
Critical Shot’s chance% to deal a critical hit is buffed from 62% to 100%. (추가 치명타 확률이 62%에서 100%로 확정되며, critical shot 피격시 시전자에게 중첩 버프가 셍성됩니다.)
This skill provides a stacking buff for the ranger. The buff stacks up to 5 times, with each stack boosting critical damage by 10%. (이 버프는 최프는 최대 5 중첩까지 쌓이며 1 단계 당 치명타 damage 10%씩 상승합니다.)
High Anchoring’s 1 second charging time is removed, changing this skill into instant-cast, and the AoE hitbox is buffed by 50%. (기존 1초의 캐스팅 시간이 제거되어 즉시 발사되며, 가로 폭이 50% 넓어집니다.)
Ranger 3’s High Anchoring quickshot attribute: each 1 enemy hit by high anchoring reduces 1 second cooldown of the skills: time bomb arrow, spiral arrow, bounce shot. (New ranger 3 attribute high anchoring: 연속 사격을 익히면 high anchoring skill 피격된 대상 수에 비례하여 스파이럴 애로우, 바운스 샷, 타임 봄 애로우의 재시용 대기시간이 감소됩니다.)
Time Bomb arrow receives 2 new attributes.
(Time bomb arrow 신규 특성 2종이 추가됩니다. Ranger 2 attribute 타임 봄 애로우: 넉백 제거와 3 circle attribute 도하장이 추가됩니다.
도화선 연장 특성은 폭탄의 지속 시간이 4초로 늘어나는 대신 피해걍이 200% 증가하는 특성입니다.)
Ranger 2 time bomb: remove knockback attribute, and ranger 3 time bomb: strong explosion attribute.
The ranger 3 attribute increases the bomb('s explosion timer) duration to 4 seconds, and increases the damage dealt by 200%.
Bounce Shot buffed from 2 to 3 overheat.
Spiral arrow overheat nerfed to 1, and cooldown buffed from 36 seconds to 15 seconds.
Spiral arrow ignores 20% of enemy’s defence, and inflicts a [deadly-spiral/sure-kill] debuff.
Spiral arrow deals increased amount of hits on [deadly-spiral/sure-kill]] debuffed enemies.
(재사용 대기시간 36초에서 15초로, 오버히트는 2회에서 1회로 변경됩니다. spiral arrow는 적의 방어격을 20% 무시하게 외며, 피격된 적에게 [획인 사살] 디벞가 부여됩니다. 확이 사살 디버프가 걸린 적에게는 스파이럴 애로우의 연타 횟수가 증가합니다.)
Fletcher <<<
Fletcher general: except for magic arrow, all fletcher skills receive a 20-50% increase in damage. (magic arrow를 제외한 모든 스킬의 위력이 기존 대비 20-50% 가량 상승합니다.)
Bodkin Point nerfed from 5 to 2 overheat, cooldown nerfed from 0s to 20s.
In addition to the removal of wizard’s magic shield, Bodkin Point is buffed to remove genbu armour (onmyoji skill), subzero (cryomancer skill), and shield effects (templar shield charger).
Bodkin point debuff duration buffed from 6 to 15 seconds.
(재사용 대기시간이 20초로, 오버히트가 2회로 변경되며, subzero shield, genbu armour, shield charger,시드를 제거할 수 있게 됩니다. 물리 방어격 감소의 지슥 시간은 6초에서 15초로 변경됩니다.)
Barbed arrow buffed vs leather and cloth enemies.
Barbed arrow vs plate: 1 hit.
Barbed arrow vs leather: buffed from 2 to 3 hits.
Barbed arrow vs cloth: buffed from 3 to 5 hits.
(Magic arrow 설치 마법진의 디자인이 변경 됩며, magic arrow 마법진을 벗어나도 잠시 동안 일정 비율의 피해를 입게 됩니다.)
Magic arrow’s use is adjusted. When an enemy leaves the area of effect, they receive a damage-over-time effect.
(Fletcher Skill의 사거리가특성 레벨에 비례하여 늘어나는 신규 특이 추가됩니다.)
Fletcher circle 3 new attribute added: range increase. Increases the range of fletcher skills, based on attribute level.
Mergen<<<
(대미지가 기존의 2/3로 줄어들고, 공격 주기자 두 배 빨라지며 피격 당한 적은 경직에 걸리게 됩니다. )
Down Pour damage nerfed to 2/3, and damage-over-time duration is halved. Enemies hit by downpour are staggered.
(뒤로 뛰는 둥안 무적 상태가 되며, 타격 범위가 스킬 시전시의 캐릭터 잎 지점으로 고정됩니다.)
Jump shot provides invincibility during its cast, and the hits are shot at the caster’s initial take-off location.
Wagu<<<
Needle Blow and Bewitch skills are deleted.
(자신의 공격에 독 속성을 부여합니다.
모든 공격에 독 슥성 추가 대미지가 적용되며, 일반 공격에는 독 속성 추가 공격이 부여됩니다.
독 속성 공격력은 힘 스탯에 의해 증가하며, 재사용 대기시간은 110초, 지속 시간은 300초로 작동하고 linker spiritual chain 의해 공유할 수 있습니다. (독사용).)
Zhendu is changed to a self-buff.
Zhendu provides additional poison damage to attacks. Also zhendu provides regular basic attacks a bonus poison damage hit, and zhendu changes basic attack’s property to poison property. (similar to pyromancer’s enchant fire)
Zhendu’s poison damage boost scales with STR.
Buff duration is buffed to 300 seconds, with a 110 seconds cooldown.
Zhendu is buffed to be shared by linker’s spiritual chain.
Throw Gu Pot moves from wagu 2 to wagu 1.
Jincan Gu moved from wagu 3 to wagu 2.
Detoxify changes from 15 levels max to 1 level max.
Wagu 3 attribute added: detoxify is able to remove rank-3-poison debuffs when this attribute has been learned.
Note: wagu and wagu skills are based on Chinese names. I cannot translate the new skill names accurately.
One hundred Poisons (NEW) wagu 1 skill (잠독백세)
A new skill is added to inflict a potent toxin which lasts very long on the enemy.
When one hundred poisons hits an enemy, it deals poison damage every second, with a 100 seconds duration, and the poison damage increases per tick.
(잠차 중독성이 강해지는 독 회살을 발사하여 긴 신간 동안 지속 피해를 입히응 신규 스킬이 추가됩니다.
잠독박색세에 맞으면 매 초 독 피해를 입게되며 효과가 100초긴 유지되고, 매 턴마다 대미지가 조금씩 늘어납니다.)
Poison Cloud (NEW) wagu 2 skill
(독무만상 자신의 발 밑에 독가스가 든 병을 깨트려 주변에 독 구름을 퍼트리는 신규 스킬이 주가됩니다.
함께 추가되는 3 circle 특성 은신을 익히변 독무만상을 사용한 시전자가 범위 안에서 몇 초간 은신 상태를 유지할 수 있습니다. ) A new skill is added. Break a vial with poison to spread a poisonous cloud.
Wagu 3 new attribute: stealth poisoner turns you invisible for several seconds when inside the cloud.
Hemotoxin (NEW) wagu 3 skill (혈류잠천)
(상대의 혈괸에 흐르고 있는 독을 활성화 시키는 신규 스칼이 추가됩니다.
혈류잠을 사용하면 대상에게 적용 중인 독의 지속시간이 절반으로 줄어들면서 대미지 적용 주기가 두 배로 빨라집니다.) A new skill which affects a poisoned enemy’s blood is added. This new skill reduces the duration of all poisons on the enemy by 1/2, and increases the damage-rate of all poisons on the enemy by 2x.
This skill applies to the caster’s poisons, and to all other poisons currently on the enemy. (hemotoxin cannot apply twice on the same poison debuffs). ( 시전자의 독 뿐만 아니라 모든 독 디버프가 활성화되며 독 속성 추가대미지는 두 배로 적용됩니다. (한 번 활성화된 독 디버프는 다시 재활성화 되지 닪습니다.)
Skill levels increase the AoE hitbox, and increases enemies affected up to 10 enemies.
The new Hemotoxin: toxic poison damage attribute increases poison damage on poisoned enemies.
(스킬 레벨에 따라 적용 범위가 넓어지며, 적용 대상 수는 10명입니다.
신규 특성 독의 독을 익히면 독 속성 몬스터에게 적용시 추가 대미지를 입힐 수 있습니다.)
Several translations of remaining classes/text are available. If you are unsure I think it’s smart to wait for the dev blog translation for itos.