Tree of Savior Forum

South America server ping testing is up, your results?

Gracias, papu. :kissing_closed_eyes:

50ms Brazil. :heart_eyes:

10ms from the state of São Paulo/Brazil :heart_eyes_cat:

25ms, PR State, Brazil.

:smiley:

70~80 ms contudo muitos picos de 600~700.

Provável que estejam mexendo no servidor… Mas a questão é. Esse servidor vai ter porte pra aguentar a demanda quando vier o F2P?

São Paulo tem um dos custos de hospedagem mais altos do mundo esse servidor provavelmente é medíocre(não no sentido pejorativo).

Meu medo é de ser algo paliativo apenas para desafogar os servidores americanos, ja que em teoria o servidor BR viria pela LEVEL UP sabe lá quando.

Im getting 12-18ms from SP, BR
http://49.media.tumblr.com/tumblr_m7v0lxN0po1rn95k2o1_500.gif

solo puedo decir que me quedo en Orsha, estoy en México y me va en menos de 50, y parece que van a redirecionar los servidores, pues caera en brasil y si es así, despues de todo lo que eh estaado leyendo sobre las conexiones de brasil, puede que este con mucho lag, y mejor no me arriesgo, aparte ya encontré una guild latiana en Orsha, bueno, apenas la crearan el sabado…

Así que piensen bien antes de mandar ticket

Si, por allí leí que en el caso de Venezuela no hay conexión directa a Brasil y pasa primero por USA… gracias por tu respuesta :slight_smile:

There is something i dont get…

If there is going to be a South American server and also a LUG ToS server in brazil… why we put this server on the same country of the other one?..

That sound a bit like a ‘bad idea’ for me…
Or there is something im wrong?

because they use amazon server’s, and there are no other country beside brazil in the entire south america with an amazon server.

60~80ms
ISP VTR
Valparaíso, Chile
I hope people speak english there

Steady 80ms :blush: no packet loss.

Quillota, Chile

third test

71ms, 0%packet loss.
VTR, Concepcion, Chile

From SC state, south of Brazil.:heart_eyes_cat:

Ewww. I’ll stay on Klaipedia.

I get 112 on klaipedia(while being in game, so it takes routing into considerartion) and I get 92-93 on br server(without taking routing into consideration, so it could definitely drop).

From Peru.

Edit: Did a tracert and got this

Does anyone have the ip for klaipedia server?

11 ms

You’re wrong.
It’s located in Brazil because AWS from Amazon is only located physically there.

There is nothing related due to the amount of country players.

2 Likes